Lähtötilanne: Pitkän linjan laadukas erikoisliike Rauman Akku Oy on tehnyt markkinointiyhteistyötä PJG:n kanssa vuodesta 2004. Vuonna 1958 perustetun yrityksen mainonta on ollut perinteistä ja retrohenkistä. Perinteinen oli ollut myös vuosittainen Rauman Akun kalenteri. Vuonna 2012 kalenteri päätettiin kerralla tuoda nykypäivään.
Ratkaisu: Kalenterin pääkuvaan luotiin ”Tekniikan ihmemies”. Lukuisten kuvausten ja kuvankäsittelyiden tuloksena Tekniikan ihmelapsi heitti kerralla Rauman Akun ilmeen nykypäivään – tai oikeastaan saman tien noin vuoteen 2050! Asiakas innostui mainiosta hahmosta, ja ihmemies seikkailikin hetken kuluttua kalenterin lisäksi myös muun muassa netissä ja TV-mainoksessa. ”Innostuin itsekin hahmon kehittelemisestä kuin pikkupoika”, PJG:n Pete-Jukka muistelee. Totta vieköön: Yksi hyvä kuva kertoo enemmän kuin tuhat tavallista! Katso tästä lisää teoksen toteutusvaiheista.
Markkinointikuva voitti hopeaa Graphis -lehden Posters Annual 2014 kilpailussa USA:ssa. http://www.graphis.com/entry/4d2357ea-4b32-11e2-a2c9-f23c91dffdec/
Rauman Akku Oy on vuonna 1958 perustettu teknisen alan erikoisliike, jonka monipuoliseen valikoimaan kuuluu yli 30 000 nimikettä.